ספינת התלאות/ עודד טירה

ספינת התלאות/ עודד טירה

"…. שתינו מי ים מעורבבים במים מתוקים כמעט לאורך כל הדרך. מטוסי הצבא הבריטי תקפו אותנו מספר פעמים והסופות והסערות היו עניין של מה בכך. הזוהמה והסירחון היו בלתי אנושיים… כל מאמצנו היו מכוונים לעבר מטרה נעלה אחת: לבוא בשלום ובמניין קורבנות מינימלי אל הארץ המובטחת…"

"ספינת התלאות"  הוא סיפור בדיוני המבוסס  על סיפור קורותיה  של אניית המעפילים קאטינה,  שנוסעיה עלו בנמל קוסטנצה על סיפונה ב 1939 מצוידים במזון וציוד לעשרה ימים ומצאו עצמם מטלטלים  מים לים בתנאים קשים וכמעט לא אנושיים במשך שלושה וחצי חודשים. במשך שלושה וחצי חודשים שבהם הטלטלה האונייה בלב ים מבלי שתוכל להתקרב לחופי הארץ, התמודדו  מפקדי האונייה והמעפילים שעליה עם מצבי קיצון, מקרי מוות, אהבות בלתי אפשרויות, ופרשת ריגול  השזורה כחוט השני לאורך הספר, וגם כשהגיעו לארץ המובטחת  הפכו לכלי משחק ב'מלחמות היהודים' שבין  ארגון בית"ר להגנה.

 

הסופר עודד טירה,  היה מפקד בצה"ל במשך עשרים ושש שנה, פיקד על חיל התותחנים, כיהן  כנשיא התעשיינים, יושב ראש מכון ווינגייט ויושב ראש המועצה הלאומית לספורט.

את סיפורה של הקאטינה שמע מאמו דינה טירס שהעפילה  לישראל על סיפון הקאטינה יחד עם אביו דוב ז"ל , מפי בנותיו  של מפקד האונייה דר פאול ואלה העניקו לו השראה  לתהליך הכתיבה והפכו לגיבורים מרכזיים ב"ספינת התלאות".  ( הוצאת מטר, 2020 )

על העבודה מול יוספה כעורכת הספר

יוספה אבן שושן היקרה!

ברצוני להודות לך על עבודתנו המשותפת בכתיבה ועריכה של הספר. עשית עבודה מעולה והיה כיף לעבוד איתך. על כך אני מודה לך מקרב לב.

ברעות והערכה אין קץ

שלך

עודד טירה

יש לך רעיון שמתרוצץ בראש ורוצה להפוך אותו לסיפור?

סדנת כתיבה יוצרת

אחת לשבועיים בתל אביב, מגיעים לקבל השראה וכלים לכתיבה ומתחילים לכתוב

קורס כתיבה אונליין

*מחיר השקה לזמן מוגבל. חבל לפספס!