צופן משיח /גלית אביה בן טובאל

צופן משיח /גלית אביה בן טובאל

בסוף שנות הארבעים לחייה יצאה גלית אביה בן טובאל למסע אישי מרתק, המחבר בצורה מדהימה בין יציאת מצרים האישית שלה לבין סיפור יציאת מצרים ההיסטורי-מקראי, אך לא באופן שאנחנו מכירים.

במהלך המסע האישי שלה היא מממשת סוף-סוף את אותו חלום ישן שליווה אותה במשך שנות ילדותה ובתחילת הקריירה המקצועית הראשונה שלה – לגלות מה קרה בסיפור יציאת מצרים המקראי – אותו חלום שסחף אותה לקריירה הראשונה שלה, שזנחה, כדוקטור לאגיפטולוגיה.

סיפורה האישי של גלית, המובא באופן אותנטי וחי בתמלול הקלטות שבהן דיברה אל דמות שנחשפת במהלך הספר, נשזר באופן מופלא בים התגליות החדשות והמסעירות שהיא חושפת במהלך המסע.

היציאה האישית שלה לחירות מובילה אותה לגלות את התשובות המחקריות שחיפשה תמיד: מה קרה למשה? איפה הר סיני? לאן התגלגל ארון הברית? וגילויים מסעירים נוספים.

מומחיותה הבלשנית מסייעת לה לגלות מערכת הצפנה חדשה בספר שמות, השופכת אור חדש על הסיפור ומובילה את הקורא לתיאוריה מסעירה ומפתיעה נוכח סוגיות רבות הקשורות לסיפורי התנ"ך: מה באמת התרחש ביציאת מצרים, מה פשר המאבק בין אלוהי השמש לאלוהי הירח, סוד העיבור וסוד הגאולה, מנהגי היהדות וגם שאלת השאלות – מי הוא אלוהים?

חקירת סיפור יציאת מצרים של גלית בן טובאל, לא רק שמובילה לתובנות חדשות ולמהפכות ביחס לסיפור המקראי המוכר לכאורה, אלא גם הופכת לסיפור רלוונטי מאין כמותו להבנת המציאות של ימינו, על הכוחות הפועלים בה, ומנגד, להבנת העצמי וגילוי כוח האהבה הפנימי ככוח מניע, משנה מציאות.

"צופן משיח", ספר ראשון בסדרה, הוא ספרה הראשון של גלית בן טובאל, דוקטור לאגיפטולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, חוקרת התרבות המצרית הקדומה ושפתה, יועצת ארגונית בחברות הייטק ומרצה למנהיגות והתנהגות ארגונית במרכז הבינתחומי בהרצליה. (ספרי צמרת, 2020 )

על העבודה המשותפת עם יוספה

אני מאוד רוצה להודות לך על המיפגשים שעברנו יחד, עזרת לי מאוד להבחין ולשלב בין כתיבה עובדתית לכתיבה ריגשית. כשהגעתי אלייך והראיתי לך את כתב היד ביקשת שאסדר מהו הצד העובדתי של הסיפור שלי ומהו הצד האינטאיטיבי תחושתי שלי בתור מי שחשפה את התגליות שמובאות בספר. עד המיפגש איתך היה לי קשה לאזן בין השניים וההפרדה של הסיפור לקטגוריות ונושאים מאוד סייעה לי בהמשך הכתיבה שלי לאיזון מוצלח בין השניים .

תודה על מיפגשים מרתקים שתרמו לי מאוד בתור סופרת מתחילה.

דר' גלית בן טובאל

יש לך רעיון שמתרוצץ בראש ורוצה להפוך אותו לסיפור?

סדנת כתיבה יוצרת

אחת לשבועיים בתל אביב, מגיעים לקבל השראה וכלים לכתיבה ומתחילים לכתוב

קורס כתיבה אונליין

*מחיר השקה לזמן מוגבל. חבל לפספס!