תרגיל כתיבה מס' 14: לצוד את הדימוי חלק ב

צור קשר

טיפ מספר 14: לצוד את הדימוי חלק ב


טיפ מספר 14: לצוד את הדימוי חלק ב

"הוא מביט בי," אמרה הראשונה ושסעה את הסכין במדיום ראר שהזמינה.
"מי?" שאלה השניה  וניקתה את החסה משאריות של רוטב עתיר קלוריות.
"ההייטקיסט ההוא  שם, עם הלאפ טופ," נעצה  הראשונה את המזלג וקרבה חתיכה מנטפת לפיה, "נראה עסיסי לא?"
"מדמם"  הפטירה השניה וערמה על המזלג ירוקים עתירי סיבים תזונתיים.
"לא הסטייק מטומטמת, החתיך! " לשונה עסתה בהנאה את הבשר וידה הורידה את המחשוף, "וחוץ מזה מה רע בקצת דם?"
"משמין," קבעה השניה וטחנה עד דק את הסיבים התזונתיים.
" אבל עושה סומק בלחיים.  ואת כל כך חיוורת , מי יסתכל עליך ככה?"
באמת מי ,חשבה השניה  ושלחה מבט מלא סאוב בנקודת  במפגש בין שדיה לבטנה.
" אנחנו חייבות לעשות משהו ומהר," אמרה הראשונה,  ותחבה לפיה חתיכת בשר ענקית כדי להרגע.
מה?" שאלה השניה והפרידה בחוסר חשק את העגבניות  החומציות מתערובת הנבטים מסדירי העיכול.
"כי הוא מזמין חשבון  וזאת ההזדמנות של החיים שלי. תחשבי על משהו!"
"על מה? "
"משהו שיעצור אותו"
מה פתאום?"
"כי אני חייבת אותו! מהר, הוא מתקרב אלינו, אני נראית זוועה  תעסיקי אותו  בזמן שאני מתארגנת!"
"מה לעשות?"
"קומי כבר ותשאלי אותו משהו!," היא הוציאה מראה ,משכה שפתיה באדום חזק והביטה במבט מאיים בחברתה, שהניחה בצער למזלג, קמה והסתובבה, ישבנה הענק מסתיר את פניה של חברתה ושדיה חוסמות את דרכו של ההייטקיסט הנמרץ אל הדלת.
"סליחה?"
הם מתחכחים זה בזו, והיא מרגישה רפוסה ומגושמת  ונאלמת דום
"ממה …. ממה…"
"מה קרה ?"
מ.. מה השעה? "
"מחכים לי, אני ממהר" הוא הודף אותה עם התיק המעוצב ופונה לדלת והיא נופלת במלוא כובד ישבנה, על תיק האיפור שמונח על ברכיה של הראשונה.
"מה נסגר איתך? " צעקה הראשונה ואותתה למלצר. "הרסת לי הכל."
"מממצצצטערת, "חזרה נכלמת למקומה וסגרה כפתור שנשר מחולצתה.
"מה תרצו? " שאל המלצר.
"מדיום ראר, זה היה משהו משהו , "צקצקה  בשפתיים אדומות.
ומה בשבילך? פנה לשניה
" מממ ממ מ.. מים."

 

הקול קול חוה והידיים ידי זאבה 
הפה אכן לועס עיסה אך זו אישה ולא כבשה

בטיפ הקודם השתמשנו בנץ  לתיאור ציד נשים בבאר,  והפעם דימויי החיות משמשים אותנו כדי לאפיין מערכת יחסים ולהעצים את ההבדלים בעולם הפנימי ובסגנון ההתנהגות של דמויות בסיפור.

טיפ מס' 14  לכתיבה: חוויות מגן החיות  

משך התרגיל כאוות נפשיכם.

  • הכנה שלב ראשון: חישבו על בני אדם שאתם מכירים  שיש בהתנהגות שלהם משהו חייתי. לחילופין, אתם יכולים לחשוב גם על תכונות חייתיות שיש בכם. האם אתם או "הם"    תאוותנים חזיריים ,  שועליים,  דוקרנים כקיפודים, חבקני דב,  מתפנקים חתוליים, נחשים ארסיים,  ינשופים מלומדים, חמורים עקשנים, יענים מחופרים בחול, או טווסים וכו' וכו'.

בחרו שתי דמויות אנושיות מוכרות לכם, אך שונות זו מזו באפיון החייתי שלהן, ותארו באופן דוקומנטרי את החלק החייתי הזה שבהן. כיתבו מה דומה ל"חיה הזאת" אצלם,  באופן בו נראים, מדברים ובצורת מחשבתם.

  • הכנה שלב שני:  הפגישו את שתי הדמויות האלה בסיטואציה שבה התכונות החייתיות המנוגדות שלהן יבואו לידי ביטוי, ויבטאו שוני חריף בצורת המחשבה וההתנהגות שלהם, שוני שעשוי להביא אותם לחיכוך כפי שראינו בדוגמא הנ"ל.  חשבו על מקום ברור שבו הדמויות נמצאות, על פעולה ברורה שעושות, ועל קונפליקט ברור בין שתיהן.  לדוגמא: עכבר וטווס מתחרים בראיון עבודה,   חתולה וחזיר אוכלים/רוקדים בדייט ראשון,    אמא דובית ומתבגר קיפודי מצטלמים במפגש משפחתי וכו.

כתבו קווי מתאר למפגש הזה: כיצד יתחיל, מה יהיו זרעי הפורענות, כיצד התכונות החייתיות יביאו את המפגש הזה לשיא שיש בו פיצוץ  מה תהיה התפנית וכיצד יסתיים הסיפור.

  • כתיבת הסיפור:  עכשיו התמקדו בסיטואציה האנושית שעליה אתם רוצים לכתוב  וכתבו סיפור על המפגש הבלתי אפשרי הזה , היכנסו יחד עם הדמויות שלכם לכלוב המסוכן הזה וכתבו מתוכו. נסו ליצור מעין זהות בין האדם לחיה, אך השאירו את האדם אנושי. קחו תכונה אחת או שתיים של החיה והדגישו אותה הדגשה יתרה מתוך היבט אנושי.

בזמן הכתיבה, הביטו במתרחש פעם דרך עיניה של חיה אחת ופעם דרך עיניה של אחיה אחת ונסו לכתוב סיפור שיש בו שתי נקודות מבט.

 

אין למה לחכות…. הגיע הזמן לצאת לאור

  (C) כל הזכויות שמורות ליוספה אבן-שושן

יש לך רעיון שמתרוצץ בראש ורוצה להפוך אותו לסיפור?

סדנת כתיבה יוצרת

אחת לשבועיים בתל אביב, מגיעים לקבל השראה וכלים לכתיבה ומתחילים לכתוב

קורס כתיבה אונליין

*מחיר השקה לזמן מוגבל. חבל לפספס!