כן נכון לא נכון / אריה לב

כן נכון לא נכון / אריה לב

קיץ אחד פגש אריה לב את הילי, ילדה נבונה וסקרנית כבת שש, במהלך ביקור משפחתי בישוב חיספין שברמת הגולן. שיחתם הראשונה באותה פגישה שוחזרה במדויק בתחילת הספר. על בסיס שיחה זו השתלשלו עוד שיחות שכל אחת מהן נגעה בתחומי חיים שונים. כמו הילי, גם אריה רואה מושגים מופשטים כישויות צבעוניות: ימי השבוע, שֵם, אות, מִספר – לכולם צבעים קבועים משלהם. כך הוא יכול לתאר באוזני הילי שקיעה באמצעות אותיות ומספרים בלבד והיא מקשיבה לו נפעמת. לעיני רוחה מתגלה שקיעה יפהפייה בשלל גוונים אפילו באמצע היום, בדומה למוזיקאי הקורא סימני תווים ובו זמנית שומע במוחו את המוזיקה. שיחות אחרות של השניים מספרות על חברוּת ובדידות, חלומות ותקפותם, זהות אישית, אמת ושקר, משמעות שאף פעם לא נולדת מעצמה, כיצד ידיעה הופכת לוודאות ומכבה את הספק, ידידות בין בעלי חיים לבין האדם, ועד כמה ההיגיון יכול להיות שרירותי.

בספר מיוחד זה מתאר אריה לב ארבע-עשרה שיחות עם הילי הקטנה. השיחות מפגישות את הקורא עם תבונה של ילד ומסייעות לו לגלות תובנות חדשות ולבחון את עולמו שלו מזווית אחרת.

מילים על העבודה עם יוספה

את יוספה אבן שושן הכרתי במסגרת קבוצת הכתיבה שהיא מדריכה, היא הייתה גם העורכת של הספר. באחד הסיפורים הילדה רואה שתי אבנם קטנות שחורות על הארץ, ומחליטה שאלה שרידי העיניים של שלג שנעלם עם בוא הקץ. במקום תיאור פשוט, יוספה עודדה אותי לכתוב דו שיח בין הבוגר לילדה, דבר שהחיה את העלילה. כך היה גם בקטעים אחרים לאורך הספר, ניסוח קל ובהיר, שיהיה נגיש לקורא בוגר, וגם לילד.

 תודה לך יוספה יקרה, שעזרה לי כל כך,

יש לך רעיון שמתרוצץ בראש ורוצה להפוך אותו לסיפור?

סדנת כתיבה יוצרת

אחת לשבועיים בתל אביב, מגיעים לקבל השראה וכלים לכתיבה ומתחילים לכתוב

קורס כתיבה אונליין

*מחיר השקה לזמן מוגבל. חבל לפספס!