פרפר הזכוכיות/ ליאור חנני

פרפר הזכוכיות/ ליאור חנני

ולטר יובליוס, מלומד פיני מופנם שמשנותיו הלא-שגרתיות הביאו לסילוקו מהאקדמיה, מגיע ללונדון שוקקת החיים של ראשית המאה העשרים, וטוען כי פיצח צופן מקראי קדום שעשוי להוביל למקום הימצאם המפתיע של אוצרות בית המקדש וארון הברית. לאחר שהוא מסולק בבושת פנים מעל כל דלת, פוגש יובליוס בצ'רלי קלקסטון, צעיר הרפתקן ובן למשפחת אצילים, מפורסמת שסכסוך משפחתי הביא להרחקתו מתואר האצולה ומההון הרב. פגישתו עם המלומד הפיני התמהוני, מציתה בצ'רלי להבה הרפתקנית מחודשת ורעיון מסוכן, שעשוי לנתק אותו מכבלי משפחתו ולהגשים את שאיפותיו לגדולה. עד מהרה התוכנית המקורית יוצאת משליטה ומתגלגלת למסע חוצה יבשות ותרבויות, שסופו במהומה המזעזעת שתי אימפריות מן היסוד.

פרפר הזכוכית פורש בפני הקורא את סיפורה האמיתי והבלתי ייאמן של אחת השערוריות הארכיאולוגיות הגדולות ביותר שידעה האנושות. שערורייה שהדיה עוד נשמעים במציאות המתוחה של ימינו, וששינו את פניה של ירושלים לעד. זהו סיפור מרתק ורב תהפוכות על עוצמתה של אובססיה, על אמת ובדיה, על הונאה ואמונה, ובשורשו מסע מעורר אל כוחו הבלתי נלאה של המסתורי והנדיר המ וצא את דרכו אל לבו של האדם.

הספר מבוסס, על סיפורה האמיתי של משלחה פרקר שחפרה בהר הבית בשנים 1911-1909 והציתה שערוריה שהסעירה את העולם כולו.  ( הוצאת מטר, 2020 )

כמה מילים לעורכת

ליוספה היקרה,

מיכאלנג'לו אמר: "הפסל כבר שלם בתוך גוש השיש, עוד בטרם התחלתי את עבודתי – הוא כבר היה שם. כל שהיה עליי לעשות הוא לחתוך את החומר המיותר."

ואכן, לא ניתן לדמיין את ספרי "פרפר הזכוכית" ללא המגע העדין, הנבון והשקול של עריכתך. כל יצירה בהתהוותה זקוקה לעין בוחנת, ביקורתית וכנה, שמנחה את הכותב מן המילה הראשונה ועד משפט הסיום. היית לצידי לאורך דרך ארוכה זו, מאירה את עיני בתובנותייך המחודדות וניסיונך שאין לו תחליף, והצלחת להפוך יצירה בוסרית ומחוספספת, לפסל שיש נאה וקולח.

זמן ארוך עבדנו יחדיו על הספר, שיחותינו המרתקות לימדו המון – החל מדיון על מילה שאינה במקומה ועד פענוח משמעותו של פרק שלם, מכל הערה קטנה כגדולה החכמתי והשתפרתי, והתפתחתי כאדם כותב.  מי ייתן ועוד נזכה לעבוד שוב יחדיו בעתיד, מי ייתן ותרבה היצירה ותמשיך ותתפתח, ועוד רבים יהנו מן המגע הבוטח, הכן, של שולחן עריכתך.

בהערכה רבה,

ליאור חנני 

יש לך רעיון שמתרוצץ בראש ורוצה להפוך אותו לסיפור?

סדנת כתיבה יוצרת

אחת לשבועיים בתל אביב, מגיעים לקבל השראה וכלים לכתיבה ומתחילים לכתוב

קורס כתיבה אונליין

*מחיר השקה לזמן מוגבל. חבל לפספס!