בית ספר לכתיבה – כתיבה יוצרת וליווי כותבים | יוספה אבן שושן
  • ראשי
  • אודות
    • קורות חיים
    • מחזות שכתבתי
    • מקורות ההשראה שלי
  • איך לכתוב ספר
    • עריכה ספרותית וחוות דעת
    • ספרים שערכתי וליוויתי
    • סדנת כתיבה אישית
  • יצירת מציאות
    • תרגילים לבניית מציאות
  • כתיבה יוצרת – סדנאות
    • סדנת כתיבה יוצרת
    • סודות היצירה של ספר יצירה
    • סדנת המילה והצליל
    • פירוש חלומות בכתיבה
  • מאמרים
  • המלצות
    • ליווי והנחייה בכתיבה
    • יצירת מציאות וכתיבה
    • מפגשי כתיבה – סדנאות
  • חנות
    • מדריך הכתיבה
  • צור קשר
  • ראשי
  • אודות
    • קורות חיים
    • מחזות שכתבתי
    • מקורות ההשראה שלי
  • איך לכתוב ספר
    • עריכה ספרותית וחוות דעת
    • ספרים שערכתי וליוויתי
    • סדנת כתיבה אישית
  • יצירת מציאות
    • תרגילים לבניית מציאות
  • כתיבה יוצרת – סדנאות
    • סדנת כתיבה יוצרת
    • סודות היצירה של ספר יצירה
    • סדנת המילה והצליל
    • פירוש חלומות בכתיבה
  • מאמרים
  • המלצות
    • ליווי והנחייה בכתיבה
    • יצירת מציאות וכתיבה
    • מפגשי כתיבה – סדנאות
  • חנות
    • מדריך הכתיבה
  • צור קשר
בית ספר לכתיבה – כתיבה יוצרת וליווי כותבים | יוספה אבן שושן
  • ראשי
  • אודות
    • קורות חיים
    • מחזות שכתבתי
    • מקורות ההשראה שלי
  • איך לכתוב ספר
    • עריכה ספרותית וחוות דעת
    • ספרים שערכתי וליוויתי
    • סדנת כתיבה אישית
  • יצירת מציאות
    • תרגילים לבניית מציאות
  • כתיבה יוצרת – סדנאות
    • סדנת כתיבה יוצרת
    • סודות היצירה של ספר יצירה
    • סדנת המילה והצליל
    • פירוש חלומות בכתיבה
  • מאמרים
  • המלצות
    • ליווי והנחייה בכתיבה
    • יצירת מציאות וכתיבה
    • מפגשי כתיבה – סדנאות
  • חנות
    • מדריך הכתיבה
  • צור קשר
  • ראשי
  • אודות
    • קורות חיים
    • מחזות שכתבתי
    • מקורות ההשראה שלי
  • איך לכתוב ספר
    • עריכה ספרותית וחוות דעת
    • ספרים שערכתי וליוויתי
    • סדנת כתיבה אישית
  • יצירת מציאות
    • תרגילים לבניית מציאות
  • כתיבה יוצרת – סדנאות
    • סדנת כתיבה יוצרת
    • סודות היצירה של ספר יצירה
    • סדנת המילה והצליל
    • פירוש חלומות בכתיבה
  • מאמרים
  • המלצות
    • ליווי והנחייה בכתיבה
    • יצירת מציאות וכתיבה
    • מפגשי כתיבה – סדנאות
  • חנות
    • מדריך הכתיבה
  • צור קשר
מאמרים

מאמרים

מאמרים

סוד ההשראה צופן בחובו מסתורין, אבל  תרגול  הוא עניין יום יומי.

דבר אחת למדתי בוודאות : כתיבה מולידה כתיבה, רעיון מוליד רעיון שמוליד סיפור שמוליד דמות שמולידה עלילה, שמולידה ספר וכך הלאה וכל הלאה עד אין סוף ...

במהלך השנים העברתי עשרות סדנאות כתיבה במסגרות שונות ופיתחתי תרגילים מגוונים שעוסקים בהיבטים שונים של הכתיבה: בנית עלילה, בנית דמות , מעברי זמנים בסיפור, מעברי ממדים , עבודה עם דימויים ועוד.

אני מזמינה אתכם לקרוא, לתרגל, לכתוב ובעיקר  ליהנות מעצם הכתיבה.

יוספה אבן-שושן - כתיבה יוצרת מזווית אחרת


טיפ מספר 1: איך מתחילים לכתוב ספר?

טיפ מספר 1: איך מתחילים לכתוב ספר?

הקשבה מולידה כתיבה : כתיבה מתוך ארבעה אזורי מודעות...
טיפ מספר 2: לסמוך על התת מודע – כתיבה מתוך דימוי

טיפ מספר 2: לסמוך על התת מודע – כתיבה מתוך דימוי

טיפ מספר 2: לסמוך על התת מודע – כתיבה מתוך דימוי לכתוב בעיניים עצומות-לסמוך על התת מודע לפעמים אתם רוצים לכתוב לא יודעים על מה.
טיפ מספר 3: לעבור בין הזמנים ולהישאר בתוך הסיפור

טיפ מספר 3: לעבור בין הזמנים ולהישאר בתוך הסיפור

טיפ מספר 3: לעבור בין הזמנים ולהישאר בתוך הסיפור לעבור בין הזמנים ולהישאר בתוך הסיפור אנחנו מרגישים ויודעים שהעבר שלנו משפיע מאוד על מציאות חיינו.
טיפ מספר 4: תבנית עלילה כרונולוגית חלק א

טיפ מספר 4: תבנית עלילה כרונולוגית חלק א

כל דבר מתחיל מזרע של פוטנציאל, מגיע למיצוי ומשנה צורה.
טיפ מספר 5: תבנית עלילה כרונולגית חלק ב

טיפ מספר 5: תבנית עלילה כרונולגית חלק ב

מאיפה באים הספורים?
טיפ מספר 6: מקצב תנועה תודעה

טיפ מספר 6: מקצב תנועה תודעה

לכל סיפור אוירה שונה ולכל דמות סגנון דיבור ומחשבה שונים.
טיפ מספר 7: המקום כגיבור בסיפור העלילה

טיפ מספר 7: המקום כגיבור בסיפור העלילה

המשפט הראשון של הסיפור, מרים אותו מעל לכוח המשיכה אל תוך יקום חדש
טיפ מספר 8: נקודת מבט – לכתוב מזווית אחרת

טיפ מספר 8: נקודת מבט – לכתוב מזווית אחרת

מה היה קורה לו היינו מביטים על הסיפור דרך עיניה של דמות אחרת באותו סיפור?
טיפ מספר 9: לכתוב בהשראת הגוף

טיפ מספר 9: לכתוב בהשראת הגוף

טיפ מספר 9: לכתוב בהשראת הגוף אנחנו חומר הגלם של היצירה שלנו. גם כאשר אנחנו כותבים על גיבור "אחר" או נושא שאינו קשור "למציאות" חיינו,
טיפ מספר 10: הסיפור הסמוי מן העין

טיפ מספר 10: הסיפור הסמוי מן העין

הסיפור האמיתי הוא הסיפור הסמוי מן העין שמסתתר במתח שבין מה שדמויות עושות או אומרות ובין מה שעולה במחשבתן באותו רגע.
טיפ מספר 11: לכתוב עם החושים

טיפ מספר 11: לכתוב עם החושים

לעיתים הסיפור מסתתר ברגע הזה, שפותח לנו וילון לרגע ההוא...
טיפ מספר 12: לכתוב את האובססיה

טיפ מספר 12: לכתוב את האובססיה

אובססיה=טרדון, רעיון המשתלט על אדם ואינו מרפה ממנו! למי אין? שיכתוב!
טיפ מספר 13: לצוד את הדימוי חלק א

טיפ מספר 13: לצוד את הדימוי חלק א

טיפ מספר 13: לצוד את הדימוי חלק א עוקב אחריהן ממרחק.ערב רב של נקבות צבעוניות,באו אל המקור להרוות צימאון ולשכוח, לרקוד את ריקוד החיזור.אחת מהן
טיפ מספר 14: לצוד את הדימוי חלק ב

טיפ מספר 14: לצוד את הדימוי חלק ב

טיפ מספר 14: לצוד את הדימוי חלק ב "הוא מביט בי," אמרה הראשונה ושסעה את הסכין במדיום ראר שהזמינה."מי?" שאלה השניה  וניקתה את החסה משאריות
טיפ מספר 15: לצוד את הדימוי חלק ג

טיפ מספר 15: לצוד את הדימוי חלק ג

המאהב הפך לקורבן והאהובה לאישה שטן
טיפ מספר 16: לצוד את הדימוי חלק ד

טיפ מספר 16: לצוד את הדימוי חלק ד

כולם מדברים על אהבה, אף אחד לא מדבר על כסף
טיפ מספר 17: אלף קולות בגוף אחד

טיפ מספר 17: אלף קולות בגוף אחד

טיפ מספר 17: אלף קולות בגוף אחד אלף קולות בגוף אחד והקולות יוצאים לאור ומשגעים את הגיבור הכתיבה באה מהתבוננות בזרם התודעה. וד"ר עודד מבורך,
טיפ מספר 18: כתיבה על מערכות יחסים

טיפ מספר 18: כתיבה על מערכות יחסים

בכל מערכת יחסים יש גלוי ויש סמוי, יש את מה שנראה לעיני המתבונן,
טיפ מספר 19: להפוך חלום לסיפור

טיפ מספר 19: להפוך חלום לסיפור

חלומות נרקמים בין הסדינים – להפוך חלומות לסיפורים
טיפ מספר 20: לעבור בין ממדי מציאות

טיפ מספר 20: לעבור בין ממדי מציאות

בין דמיון להיזיון -מעבר ממדי תודעה בכתיבה
טיפ מספר 21: רגשות וריגושים

טיפ מספר 21: רגשות וריגושים

רגשות וריגושים- איך לכתוב אהבה ולנקר ניכור
טיפ מספר 22: קונפליקט בנפשו של גיבור

טיפ מספר 22: קונפליקט בנפשו של גיבור

לעיתים המאבק שכופה החברה על נפשו של הפרט, מבלבל אותו עד כדי סירוס פנימי ושנאה עצמית.
טיפ מספר 23: סודות שצפונים בבשר

טיפ מספר 23: סודות שצפונים בבשר

הגוף מסתיר בתוכו אלפי סיפורים
טיפ מספר 24: על מקומו של המקום בסיפור

טיפ מספר 24: על מקומו של המקום בסיפור

המקום שבו מתרחש הסיפור הוא הבית של הסיפור
טיפ מספר 25: כתיבה בגוף ראשון, כתיבה בגוף שלישי ודיאלוג

טיפ מספר 25: כתיבה בגוף ראשון, כתיבה בגוף שלישי ודיאלוג

הבחירה בכלים שבהם אנו משתמשים בכתיבה נעשית בדרך כלל בצורה אינטואיטיבית.
טיפים
  • טיפ מספר 1: איך מתחילים לכתוב ספר?
  • טיפ מספר 2: לסמוך על התת מודע – כתיבה מתוך דימוי
  • טיפ מספר 3: לעבור בין הזמנים ולהישאר בתוך הסיפור
  • טיפ מספר 4: תבנית עלילה כרונולוגית חלק א
  • טיפ מספר 5: תבנית עלילה כרונולגית חלק ב
  • טיפ מספר 6: מקצב תנועה תודעה
  • טיפ מספר 7: המקום כגיבור בסיפור העלילה
  • טיפ מספר 8: נקודת מבט – לכתוב מזווית אחרת
  • טיפ מספר 9: לכתוב בהשראת הגוף
  • טיפ מספר 10: הסיפור הסמוי מן העין
  • טיפ מספר 11: לכתוב עם החושים
  • טיפ מספר 12: לכתוב את האובססיה
  • טיפ מספר 13: לצוד את הדימוי חלק א
  • טיפ מספר 14: לצוד את הדימוי חלק ב
  • טיפ מספר 15: לצוד את הדימוי חלק ג
  • טיפ מספר 16: לצוד את הדימוי חלק ד
  • טיפ מספר 17: אלף קולות בגוף אחד
  • טיפ מספר 18: כתיבה על מערכות יחסים
  • טיפ מספר 19: להפוך חלום לסיפור
  • טיפ מספר 20: לעבור בין ממדי מציאות
  • טיפ מספר 21: רגשות וריגושים
  • טיפ מספר 22: קונפליקט בנפשו של גיבור
  • טיפ מספר 23: סודות שצפונים בבשר
  • טיפ מספר 24: על מקומו של המקום בסיפור
  • טיפ מספר 25: כתיבה בגוף ראשון, כתיבה בגוף שלישי ודיאלוג
צור קשר
יוספה בפייסבוק
© כל הזכויות שמורות ליוספה אבן שושן 2015
תקנון שימוש באתר
צילומים: טלי רוזנר , לימור שי , אלין פריש
עיצוב: מירב שביט. בנית האתר: Digitay
גלילה לראש העמוד